سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجیتال مارکتینگ

نظر

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری یک زبان دوم مانند یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند زندگی شما را به روش های مختلفی ارتقا دهد و بر مواردی چون فرصت‌های شغلی، رشد و توسعه‌ی فردی ، روابط و حتی سلامتی شما اثرگذار باشد. اما ضرورت یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ قطعاً از اهمیت یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم زیاد شنیده اید. بدیهی است زبان انگلیسی یکی از موثرترین گزینه‌ها برای یادگیری زبان دوم است، زیرا از یک طرف اهمیت زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی روشن است و از طرف دیگر، منابع زیادی برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در دسترس هستند و آموزشگاه‌های زبان انگلیسی هم نسبت به بقیه زبان ها فراوان ترند.

البته مهم بودن این موضوع برای بسیاری از ما واضح است و نیاز به توضیح مفصلی ندارد. هرچند، شاید هنوز همت نکرده اید فراگیری زبان انگلیسی را شروع کنید. قبل از انجام هر کاری، باید دلیل و ضرورت یادگیری زبان انگلیسی برای شما مشخص گردد؛ در این مقاله به مهم ترین دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم:

 

اهمیت زبان انگلیسی

 

  • زبان انگلیسی یک زبان بین المللی با کاربرد وسیع در سطح جهانی است

زبان انگلیسی به همراه زبان‌های عربی، اسپانیایی، فرانسوی، چینی و روسی به‌عنوان یکی از 6 زبان رسمی سازمان ملل معرفی شده است. در حال حاضراز جمعیت حدود 7?5 میلیاردی جهان، بیش از 1.5 میلیارد نفر  به نوعی در حال استفاده کردن ازازبان انگلیسی هستند (سال میلادی 2020). تقریبا بیش از  نیمی از روزنامه‌های دنیا به زبان انگلیسی چاپ می شود.

به علاوه  تمامی کشورها، زبان انگلیسی را  زبان رسمی کشورشان اعلام نموده اند. زبان انگلیسی در روابط سیاسی و تجاری  تمام دنیا ، به‌عنوان زبان مرسوم و زبان دوم مورداستفاده است. این دلایل و بسیاری دیگر مانند جنگ‌های جهانی و…باعث شدند تا زبان انگلیسی به‌عنوان زبان رسمی و بین‌المللی در کل دنیا شناخته شود. در واقع اهمیت زبان انگلیسی به خصوص بعد از جنگ جهانی دوم افزایش یافته است.

بر همین مبنا، حاضر شدن در مجامع بین‌المللی، از الزامات زندگی پیشرفته امروزی و از دلایل اصلی یادگیری زبان انگلیسی است. حتی در سفرهای خیلی عادی خارجی نیز مقدار کمی از مهارت زبان انگلیسی، می‌تواند بسیار کارایی داشته باشد.

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی، پرکاربردترین زبان بین المللی است. این امر اهمیت یادگیری زبان انگلیسی را دو چندان می کند.

 

  • زبان انگلیسی باعث ارتقا ی مهارت های ارتباطی وگسترده تر شدن افق دید شما می شود.

دانستن یک زبان دیگر به شما این فرصت را می‌دهد تا با افرادی که به این زبان صحبت می‌کنند، آشنا شوید و رابطه‌ی دوستانه برقرار کنید که بدون دانستن زبان، برقراری این روابط امکان پذیر نخواهد بود.

شما می‌توانید با فراگیری زبان انگلیسی از فرهنگ‌ها، دیدگاه‌ها، آداب، رسوم و ارزش‌های  کشورهای دیگر آگاه شوید و دیدگاه سایر مردم جهان را در مورد فرهنگ و نحوه‌ی زندگی خود بدانید. یادگیری زبان و صحبت به یک زبان دیگر به شما این امکان را می دهد تا دوستی‌ها و روابط عمیق‌تری با افراد سایر کشورها داشته باشید. بنابراین با روابط بیشتر و عمیق تر با افراد مختلف از کشورهای متفاوت جهان و آشنایی با فرهنگ های متعدد، دید شما نسبت به مسایل و وقایع اطرافتان بسیار بازتر خواهد شد.

 

  • زبان انگلیسی به شما یاری می رساند هر مهارتی را راحت تر یاد بگیرید.

توانایی های عمومی در زندگی انسان، همانند اهرم هستند؛ به این معنا که آن ها آسان کننده بسیاری از کارهای زندگی فرد هستند. مهم‌ترین وجهه ی زندگی هر فردی، ارتقای مهارت های عمومی اوست. بعضی  توانایی ها مثل مهارت رانندگی یا دیگر توانایی های اجتماعی مانند توانایی‌های مدیریتی یا مهارت حل مسئله باعث ارتقا کیفیت زندگی شخصی و حرفه ای افرد می‌شود.

یادگیری زبان انگلیسی نیز یکی از توانایی های عمومی و کاربردی مهم در زندگی افراد است . کاربرد زبان انگلیسی در زندگی شخصی افراد می‌تواند به‌ سادگی کار با منوی تلفن همراه یا کامپیوتر، یا به پیچیدگیِ مطالعه یک متن یا مقاله ی انگلیسی باشد. هنگام استفاده ازتلویزیون یا کار با موبایل در شبکه های اجتماعی کمی دقیق تر نگاه کنید تا به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی واقف شوید. همچنین، بیشتر مطالب و تحقیقات علمی و زمینی و فضایی و دریایی به زبان انگلیسی است. بنابراین در بسیاری از ابعاد زندگی فردی و شغلی اهمیت آموزش زبان انگلیسی قابل رؤیت است.

 

  • با یادگیری زبان انگلیسی، فرصت های شغلی خوب در انتظار شما خواهند بود!

یکی از شرایط ماندگاری موسسات در اقتصاد جدید ، کار در عرصه? بین‌ المللی است. به همین خاطر ، بیشتر شرکت‌های خصوصی تلاش می کنند تا کار  خود را به خارج از مرزهای کشور بسط دهند. یکی از الزامات کار در حوزه? بین‌المللی این است که تمامی اعضای مجموعه در سطح خوبی از مهارت زبان انگلیسی  باشند؛ به همین دلیل، داشتن یک کار خوب و بین‌المللی، ازدیگر ضرورت های یادگیری زبان انگلیسی برای افرادی است که تمایل به پیشرفت‌ بین‌المللی و ارتقا در شغل خود دارند.

تحقیقات انجام شده گویای این مطلب است که بیش از 90 درصد شرکت ها و موسسات، استخدام فردی که توانایی مکالمه  به زبان انگلیسی را دارا باشد در اولویت قرار می دهند و او را برای کسب و کار خود مفید می دانند. امروزه، اگر بخواهید در رشته های مدیریتی یا پزشکی تحصیل  یا کار کنید، آموختن زبان انگلیسی یک ضرورت انکار ناپذیر به حساب می آید؛ زیرا دراین صورت است که می توانید در تجربیات مختلف مردم دنیا شریک باشید  و در ارتباط مداوم با آنان، علم خود را به روز نگه دارید.

همچنین پس از فراگیری زبان انگلیسی، می توانید در دوره های تربیت مدرس شرکت کنید وبه تدریس زبان انگلیسی بپردازید که این خود می تواند تضمین کننده ی شغل آینده ی شما باشد. لذا با یادگیری زبان انگلیسی خدمت بزرگی به آینده شغلی خود می کنید.

 

مزایای یادگیری زبان انگلیسی

تسلط به زبان انگلیسی یک عامل مهم در ارتقای شغلی است.

 

  • در سطوح تحصیلی پیشرفته، دانستن زبان انگلیسی الزامیست.

 زبان انگلیسی، یک زبان علمی است و تحصیل در علوم مختلف در سطوح عالی و تولید علم، به زبان انگلیسی نیازمند است. گسترش روزافزون جهانی سازی و ارتباطات بین المللی، برنامه‌های رادیوئی و تلویزیونی، تجارت جهانی و یاد گیری علوم جدید همگی به یادگیری زبان انگلیسی بستگی دارد؛ آشنا نبودن با این زبان یعنی زندگی پر مشقت در دنیای مدرن حال حاضر است. از این رو اهمیت زبان انگلیسی در قرن بیست و یکم امری واضح است.

جالب است بدانید که حـدود 95% مقـاله های علمی منتشر شده، به زبان انگلیسی است کـه فقط حدود 50% از آنها بـه کشورهای انگلیسی ‌زبان (مانند آمریکا و انگلستان) مربوط می شود.

یکی از علت های اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای دانشجویان، مستقل بودن در انجام برخی از کارها ی مربوط به مقالات و پروژه‌هاست. به‌عبارت‌دیگر، دانشجویی که از سطح خوب توانایی در زبان انگلیسی بهره مند باشد، می‌تواند در انجام امور مطالعات دانشجویی، از منابع اصلی استفاده نماید . در غیر این صورت مجبور خواهد شد هزینه و زمان بیشتری صرف کند تا بتواند به ترجمه ی منابع موردنظر دسترسی پیدا کند.

 

  • یادگیری زبان انگلیسی تأثیرات مثبت جسمی و روحی فراوانی دارد.

مطالعات اثبات کرده است‌ که فراگیری زبان دوم، یکی از مفید ترین روش‌های جلوگیری از بیماری‌های مغزی خصوصا آلزایمر و زوال عقل است. فعالیت مغز در ضمن یادگیری زبان دوم، موجب به ‌کارگیری  بیشتر سلول‌های خاکستری مغز می‌شود. یادگیری زبان دوم، مثل نوعی ورزش برای سلول‌های مغزی است که شدت  پیرشدن سلول‌ها را کاهش می دهد. از این رو یادگیری زبان انگلیسی برای افرادی که بازنشته یا در معرض بیماری های مغزی هستند، می تواند بسیار مؤثر باشد.

آموختن  هر زبانی ذهن انسان  را فعال و آماده مقابله با چالش ها می کند. در واقع آموختن زبان، فعالیت ها و جریان های الکتریکی نورون های مغز را دستخوش تحولاتی می کند. ابداً نگران نباشید که از چه سنی یادگیری زبان دوم را آغاز می کنید؛ اما باید بدانید با این کار به  شدت  ذهن خود را  پرورش خواهید داد. با یادگیری پی در پی کلمات و اصطلاحات جدید ذهن  درگیر می شود. دقیقا مثل وقتی که مدام  مغز خود را ورزش می دهید و در پایان ذهنی بیدارو قوی خواهید داشت. بنابراین اگر قصد دارید مغزتان را پروش دهید و آن را بیدار وجوان نگه دارید، یادگیری زبان انگلیسی دراولویت است.

همچنین تحقیقات جدید نشان می دهند افراد دو زبانه یا چند زبانه، تمرکز ودقت بیشتری نسبت به بقیه افراد دارند. علت این موضوع نیز فکر کردن به دو زبان و تغییر پی در پی بین زبان مادری و زبان دوم است که باعث  تمرکز بیشتر می شود. از این رو یادگیری زبان انگلیسی حتی در تقویت تمرکز نیز تاثیر دارد.

دانشمندان پی برده اند که فراگیری زبان، کمک شایانی به تقویت نیمکره راست مغز افراد می کند. بهبود عملکرد نیمکره راست مغز، قدرت خلاقیت و نوآوری را ارتقا می دهد و سبب افزایش انعطاف پذیری ذهن و قدرت حافظه می شود. در واقع، در حین فراگیری زبان جدید مغز شما به طور خودکار، راهی برای فراگیری موثرتر پیدا می‌کند. به علاوه، اگر شما قصد داشته باشید آموختن چندین زبان دیگر را هم تجربه کنید، تسلط بر یک زبان دیگر می‌تواند آمادگیِ ذهنیتان را برای تطبیق با یادگیری زبان های جدید بیشتر کند.

همان طور که توضیح داده شد یادگیری زبان انگلیسی در سلامت جسمی و روحی نیز اهمیت دارد.

 

  • یکی از بهترین زبان ها برای سفر کردن انگلیسی است.

با دانستن زبان انگلیسی نه تنها می توانید به کشورهایی مثل انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا بلکه بسیاری کشور های دیگر نیز سفر کنید. جالب است بدانید بیشتر از60 کشور انگلیسی زبان در کل جهان وجود دارد. همچنین در بسیاری از شهرهای اروپایی، انگلیسی زبان دوم و غیر رسمی این شهرها است وگردشگران  از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط با شهروندان آن شهرها استفاده می کنند. حتی در برخی شهرهای کشور بیش از یک میلیارد نفری چین هم افرادی هستند که به انگلیسی صحبت می کنند. اهمیت زبان انگلیسی در سفر های خارجی موضوعی انکار نا پذیر است.

 

  • برای مهاجرت، اهمیت یادگیری زبان انگلیسی انکارناشدنی است.

برای مهاجرت کردن به کشوری انگلیسی زبان، اگر انگلیسی ندانید کمبود فوق العاده  بزرگی در پرونده خود خواهید داشت. برای مثال، در ایالات متحده برای دریافت شهروندی حتما  باید آزمون زبان انگلیسی را با موفقیت طی کنید . موضوع مهم این است که منظور از مهاجرت فقط رفتن به آن کشور نیست.

ممکن است پیدا کردن شغل حتی با دانستن زبان دوم، باز هم مشکل باشد. اگر نتوانید انگلیسی صحبت کنید، در پیدا کردن شغل با مشکل جدی مواجه خواهید شد. این مسأله شدیداً  بر شما و خانواده تان برای پیدا کردن شغلی با درآمد مناسب تاثیر خواهد گذاشت و باید به کارهایی نامناسب با درآمد نا چیز تن دهید. در نتیجه گذران زندگی بسیار مشکل و گاهی غیر ممکن خواهد شد. تصور کنید بخواهید آدرس سوپرمارکت، ایستگاه اتوبوس یا بیمارستان را بپرسید اما نتوانید به زبان آنها تکلم کنید؛ در آن صورت چه می کنید؟

برای مهاجرت کاری یا تحصیلی، اهمیت یادگیری زبان انگلیسی انکار نا شدنی است.

 

  • تحصیل در بهترین مدرسه ها و دانشگاه های معتبر جهان، با فراگیری زبان انگلیسی ممکن می شود.

یکی دیگر از دلایل یادگیری زبان انگلیسی فرصت تحصیل در برترین مدرسه ها و دانشگاه هاست. اگر رویای تحصیل در دانشگاهایی مانند هاروارد، استنفورد یا دیگر دانشگاه های خوب جهان را در سر دارید ، آموختن زبان انگلیسی الزامی است.

آزمون های معتبر بین المللی مانند تافل، آیلتس، پی تی ای یا جی آر ای همه به زبان انگلیسی هستند؛ برای پذیرش و بورسیه در بهترین دانشگاه های جهان نیاز به شرکت در حداقل یکی از این آزمون ها را دارید.

 

  • با یادگیری زبان انگلیسی، از کتاب ها و فیلم ها به زبان اصلی لذت ببرید.

در طول چند قرن اخیر خیلی از فیلم ها و ادبیات کلاسیک به زبان انگلیسی تولید شده اند. فارغ از اینکه ترجمه انجام شده درست است یا نه، معمولا می بینیم که برخی  قسمت ها ی کتاب یا فیلم حذف شده و یا نسخه اصلی متفاوت است . چنین چیزی درک عمیق چنین آثار بی مانند را غیرممکن می سازد.

مکالمه به یک زبانی غیر از زبان مادری و به خصوص زبان انگلیسی این امکان را به شما می دهد  تا با آثار فاخر هنری کشورهای دیگر آشنا شوید و دیگر نیازی به کتاب‌ها و فیلم‌های زیر نویس یا دوبله شده نخواهید داشت؛ لذا می‌توانید زیبایی آثار هنری را در زبان اصلی‌شان احساس کنید. ضمن اینکه در  بسیاری از فیلم ها و کتاب ها، گریزهایی جالب و بامعنی به بعضی  مسائل روز زده می شود که تنها با درک زبان انگلیسی می توان آنها را متوجه شد.

 

  • آموختن زبان انگلیسی به شما یاری می رساند تا عوامل رشد فرزند خود را بیشتر مهیا کنید.

با توجه به ترقی روزافزون علم، فناوری و ارتباطات، نمی توان نقش ابزارهای قدرتمند ارتباطی چون گوشی‌های هوشمند، تبلت و رایانه را در زندگی امروزی منکر شد. دور نگه داشتن کودکان این نسل از چنین وسایلی محال است؛ پس  باید والدین روش استفاده درست از این وسایل را  به فرزندان گوشزد کنند.

بنابراین والدین باید اول خود توانایی استفاده از این وسایل را آموخته باشند تا سپس قادر باشند روش درست استفاده از آن‌ها را به فرزندان خود آموزش دهند. واضح است در به‌ کار بردن  فناوری، زبان انگلیسی نقش به سزایی دارد؛ به همین خاطر آشنایی ضمنی با زبان انگلیسی برای همه والدین نیز واجب است.

به علاوه جالب است بدانید با تسلط به زبان انگلیسی، به راحتی می توانید در اینترنت در گوگل یا دیگر سایت ها به پاسخ انواع سوال درباره تربیت فرزندان دست یابید. تقریبا سوالی نیست که به زبان انگلیسی جواب آن را پیدا نکنید!

ضرورت یادگیری زبان انگلیسی

ضرورت یادگیری زبان انگلیسی

  • یادگیری زبان انگلیسی کار با کامپیوتر را برای شما راحت می کند.

حدود 80 درصد از اطلاعات کامپیوتربه زبان انگلیسی ارائه می‌شود؛ همین ‌طور زبان رسمی مورد استفاده در پایگاه های جستجوهای اینترنتی همچون گوگل، زبان انگلیسی است. برای استفاده از امکانات ابزار هایی هم چون گوگل، فطعا از اهمیت زبان انگلیسی آگاه هستید.

 

مسلما  دلایل بسیاری در راستای مهم بودن یادگیری زبان انگلیسی برای طبقات مختلف جامعه وجود دارد؛ بنابراین لازم است آموزش زبان انگلیسی به ‌صورت فراگیر، درست و بهینه انجام شود. متأسفانه آموزش زبان انگلیسی در مدارس دولتی و حتی بسیاری از مؤسسات خصوصی در ایران به صورت ضعیفی ارایه می گردد. البته در دنیای امروز، انواع روش های مؤثر برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارند که در مقاله های دیگر به آن ها پرداخته ایم.

برای اهمیت یادگیری زبان انگلیسی، اگر مورد دیگری نیز می دانید، حتما در قسمت “کامنت یا نظر دهی” با ما به اشتراک بگذارید.

اگر قصد جدی برای یادگیری زبان انگلیسی دارید، توصیه ما به شما شرکت در کلاس های نیمه خصوصی و کلاس خصوصی زبان انگلیسی در آکادمی زبان انگلیسی خبازیان می باشد. همچنین می توانید از آموزش آنلاین زبان انگلیسی در این آموزشگاه، در هر کجای کشور عزیزمان باشید، بهره ببرید. آکادمی خبازیان با مدیریت بهترین مدرس زبان انگلیسی در اصفهان، انواع دوره های آموزش زبان انگلیسی از جمله مکالمه فشرده، آیلتس، پی تی ای و جی آر ای را با مؤثرترین روش ها و به صورت تخصصی برگزار می کند. برای مشاوره رایگان لطفاً با ما تماس بگیرید.