سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجیتال مارکتینگ

نظر

 

جرایم اقتصادی 

جرایم اقتصادی عملکرد ها و کارهای مجرمانه یا جرم هایی هستند که اثر زیادی بر نظام اقتصادی دارند.آشوب و خرابکاری در نظام اقتصادی با اهمیت ترین خصوصیت جرم های اقتصادی است.برخی از جرم های مالی در صورتی که در سطح وسیع و با قصد آسیب زدن زدن به اقتصاد و نظام اقتصادی انجام شوند جرم اقتصای محسوب می شوند. حامد امیری وکیل جرایم اقتصادی در اصفهان این مقاله را تنظیم کرده است تا شما را با انواع جرایم اقتصادی آشنا کند.

انواع جرایم اقتصادی

پولشویی

شخص یا سازمانی از راه نامشروع یا غیر قانونی مثل فروش مواد مخدر و یا فروش مشروبات الکلی و یا فروش محصولات قاچاق منفعت زیادی کسب می کند .پس این منفعت را در راه قانونی سرمایه گذاری می کند و پول غیر قانونی را به پول قانونی مبدل می کند.حتی امکان دارد اول بهره گیری از پول و سرمایه ای قانونی باشد و اما پس از ان در جهت غیر قانونی و مجدد در جهت قانونی استفاده شود که در این مورد هم پولشویی محقق شده است . پولشویی به جهت مخفی کردن منبع پول صورت می گیرد می شود.

اختلاس

طبق تعریف بهترین وکیل استان اصفهان اختلاس به ضبط و کاهش غیرقانونی دارایی دولتی یا غیردولتی که از طریق کارکنان دولت یا وابسته به دولت صورت می‌گیرد، اطلاق می گردد.این جرم به این معنی است که اختلاس در ایران جریان تحریم و در اوضاع نا مناسب اقتصادی محقق شده است و بیشتر اختلاس ها با طرح ریزی از قبل معین شده، منظم و نهان و از طریق سران مورد پذیرش و دولتی صورت می گیرد. اختلاس گونه ای از جرم خیانت در امانت محسوب می شود و از دسته جرایم علیه اموال و مالکیت قرار دارد.اختلاس جرمی غیر قابل بخشش است.

ارتشا

رشوه دادن یا رشوه گرفتن در برابر اعمال یا عدم اعمال تکلیفی در موسسات و شرکت دولتی است و از طریق کارمندان آن موسسه انجام می شود این کار جرم رشا و ارتشا نام دارد . رشوه دادن و رشوه گرفتن سبب تباهی در موسسات می شود. رشوه گرفتن مسولان دولت و ماموران سبب می گردد آنان به تکالیف خود را اعمال نکنند . عدم اعمال تکالیف هم سبب به بی نظمی و اختلال در جامعه می شود.